מוכרים נכס? בואו לקבל כמה טיפים של זהב

אם אתם בעלי נכס ואתם חשים כי זה הזמן להמשיך הלאה, אולי המשפחה גדלה או שהצרכים השתנו ואתם נדרשים לשינוי אז בוודאי חשבתם לפרסם אותו באחד הלוחות האינטרנטיים ולנסות למכור אותו לבדכם והקסם יקרה מעצמו.

ובכן, כפי שקרוב לוודאי תגלו בקרוב, זה קצת יותר מורכב, הדברים אף פעם לא כל כך פשוטים ובטוח שלא כל כך מהירים. מכירה של נכס היא תהליך מקצועי שיש לו התחלה אמצע וסוף והרבה דברים קורים בדרך.

החדשות הטובות הן שיש שיש פה כמה טיפים מנצחים שיעזרו לכם לחסוך הרבה זמן וכסף בדרך לעסקה הנכספת, בתור משרד מקצועי לתיווך נדל״ן הממוקם בהרצליה ופעיל מעל עשור בתחום, ליווינו מאות עסקאות נדל״ן לאורך השנים, הניסיון הרב במכירת נכסים בדגש על משפרי דיור, לקוחות שמוכרים וגם קונים נכס נדל״ן, לימדו אותנו איך נכון וצריך לנהל את התהליך, גיבשנו פה מספר טיפים לעזור לכם לצאת לדרך ברגל ימין.

מוכנים? נמכר !

כמה טיפים של זהב

ריח – לא פחות חשוב ממראה עיניים 

כאשר אנחנו מציגים דירה ללקוחות פוטנציאליים בפעם הראשונה כל החושים שלהם עובדים, יש התרגשות, סקרנות ולפעמים פער בין הצפוי למצוי. אחד החושים הראשונים שנכנסים לפעולה יחד עם העיניים הוא חוש הריח.

בתור משרד תיווך בהרצליה שמבין היטב בנושא, אנו נוהגים להמליץ ללקוחותינו לאפות בתנור הביתי מאפים שונים בימים בהם אנו מציגים את הנכס לקראת הגעתנו לביקור עם הלקוחות הפוטנציאליים. מאחורי הטקטיקה הזו עומד היגיון בריא, שכן הריח בהיכרות הראשונית עם הנכס הינו בעל השפעה משמעותית על תהליך קבלת ההחלטות של הרוכשים הפוטנציאליים.

אנו תמיד ממליצים ללקוחותינו לנטרל ריחות לא נעימים בכל החדרים ולהשקיע קלות בבישום הדירה, אם באמצעות פרחים ריחניים ואם באמצעות מקלות ריח עם ארומה נעימה, מה שיותר קרוב לטבעי ונעים, ההבדל הוא אדיר.

תמחור הנכס בצורה נכונה תוך התחשבות במצב השוק ובעסקאות קודמות

נכס שמשווק במשך זמן רב מידי ולעיתים אך עומד ריק במשך תקופה ארוכה הוא דבר לא טוב ולא נכון לתהליך המכירה, הדבר קורה לעיתים מסיבה פשוטה, בעלי הנכס לא עשו עבודה מקצועית בבואם לתמחר את הנכס וכתוצאה מכך דורשים עבורו סכום שגוי.

במשרד התיווך Barhome שבהרצליה, בבואנו לתמחר נכס אנו עושים שני דברים חשובים, קודם כל סיור בנכס ולאחר מכן בניית דוח ניתוח שוק השוואתי, דוח זה בא לבחון עסקאות דומות בסביבת הנכס שנסגרו בשנה/שנתיים האחרונות וכן סקר שוק של המתחרים בנכס המשווקים בזמן נתון בסביבתו.

המלצה חמה: ערכו סקר שוק והבינו בכמה כסף נמכרות דירות דומות בסביבת הנכס שלכם. עליכם פשוט לצאת מתוך נקודת הנחה שהרוכשים הפוטנציאליים ערכו את הסקר בעצמם ומודעים למחירים הרלוונטיים, המיעד היום נגיש וניתן לאתרו בקלות יחסית באתרים כמו יד 2, מדלן ואתר מידע נדלן של רשות המיסים הממשלתית.

לטיפים ועצות נוספות אודות עסקאות נדל"ן יד שניה – לחצו כאן

כדי לייצר עסקה טובה על שני הצדדים להרגיש לא מאה אחוז מרוצים במהלך המו״מ – פשרה, זו לא מילה גסה

אל לכם להיצמד בעקשנות למחיר שאיתו יצאתם לשיווק, חשוב להיות נכונים להיכנס לתהליך של משא ומתן. תחת זאת גלו גמישות מסוימת אך הקפידו להציב לעצמכם גבולות ברורים או לסמן קווים אדומים שאותם לא תחצו בשום מקרה, פשרה בשילוב ביסוס עובדתי של המחיר אותו אתם דורשים יובילו אתכם אל עסקה מוצלחת ומהירה.

קחו החלטה ולכו איתה עד הסוף – היכנסו לתהליך בלב שלם

כל עוד אתם לא שלמים לגמרי עם ההחלטה, מומלץ שלא תניעו את התהליך. מצב שבו אתם מנסים לבחון את השוק ולא שלמים עם החלטת המכירה עלול להוליד מפח נפש גדול בשני הצדדים, גם שלכם וגם של הרוכשים הפוטנציאליים. כנסו להליך המכירה רק שאתן סמוכים ובטוחים כי זהו המהלך הנכון עבורכם בזמן הנתון, אחרת הסיכוי שהנכס ימכר בקלות ובמהירות, יהיה נמוך מאוד.

סבלנות וסובלנות – כל מבקר הוא רוכש פוטנציאלי ומשכך גלו סבלנות ופתיחות בתהליך

היו אמיתיים והתהנהגו בטבעיות עם הרוכשים הפוטנציאליים שמגיעים אליכם, מובן שאין צורך "להתנחמד" יתר על המידה, אך מצד שני חשוב מאוד שלא לגלות עוינות, עקשנות או חוסר סבלנות. זכרו כי אתם לא היחידים שמוכרים את הדירה שלכם ולכן לכימיה ביניכם לבין הרוכשים הפוטנציאליים יש חשיבות רבה שלא תמיד מייחסים לה את החשיבות הראויה. 

נכס נדלני דורש מכירה כמו כל מוצר

המטרה המרכזית היא לתת לנכס למכור את עצמו, אבל, זה לא לגמרי מדויק, בהצגת הנכס הבליטו את היתרונות שלו, נסו לשאול את הרוכשים מה חשוב להם וחדדו את הנקודות האלו כתועלות ויתרונות שיש לנכס להציע להם. הקפידו לציין את המעלות של הנכס אך אל תגזימו כשאתם מנסים לשווק אותו. חשוב שלא לשדר חוסר אמינות שכן אמינות בשיווק נכס הוא המפתח להצלחה בשיווק שלו. 

אין שני לרושם ראשוני – השקיעו ברושם הראשוני

הקפידו לשוות לנכס מראה אטרקטיבי כבר מהצעד הראשון, השקיעו בניקיון ובסידור הנכס טרם הצגתו , השקיעו בחצר או בטיפוח הגינה אם יש כזו. פתחו תריסים ואווררו את הדירה ותנו לאור הטבעי למלא את החלל ככול הניתן, השתמשו בגופי התאורה מעבר לאור הם גם לעיתים מוסיפים אלמנט עיצובי שמייחד את הנכס. רושם ראשוני ניתן לעשות בדיוק פעם אחת, זכרו, אין שני לרושם ראשוני.

תזמון – מתי מציגים את הנכס ובאיזה שעות?

חשוב מאוד להקפיד להציג את הנכס בשעות הנכונות ביותר עבורו, לדוגמה נכס הנמצא בסמוך למרכז חינוך תהיה העדפה להציג בשעות המאוחרות של היום, נחדד את הימצאותו של המרכז אך נשתדל להציג את הנכס בשעות הנכונות לו לפחות בביקור הראשון.

המטרה היא להציג את הנכס בשעות שבהן הסביבה תהיה כמה שיותר אטרקטיבית וכמה שפחות מאיימת או מטרידה העדפה שלנו במשרד הנדלן בהרצליה היא להציג את הנכסים בהם אנו מטפלים בשעות היום, שעות אור בהן הרוכשים הפוטנציאליים יכולים להתרשם מהנכס בצורה נכונה.

מתווך נדל”ן מקצועי שיעשה עבורכם את העבודה לקלה יותר

במהלך היום אנחנו טרודים באלף ואחד דברים, כך שלרובנו אין את הזמן, הכוח או אפילו היכולת והידע בכדי למכור את הנכס שלנו, מה עוד שאנו ״בכובע״ של בעלי הנכס ולכן תמיד יהיו לנו מגבלות שלא חלות על מתווך נדלן מקצועי, החל במעקב אחר הלקוחות שביקרו בנכס, הבנה מה עוד הם ראו, השוואה לנכסים אחרים וסתם התייעצות על הנכס שלכם, זה משהו שלכם כבעלי נכס יהיה קשה עד בלתי אפשרי לבצע.

לכן לרוב יהיה עדיף לתת את המושכות לאדם מקצועי המכיר את שוק הנדל״ן באופן המקצועי והטוב ביותר, רבים יחשבו שמדובר בבזבוז של כסף, הרי אנחנו יכולים לעשות זאת בעצמנו, אבל תתפלאו לדעת שמתווך נדלן מקצועי ישתלם לכם מאוד כלכלית ובנוסף יחסוך לכם המון זמן וכאבי הראש.

לקריאה נוספת אודות היתרונות שבהסתייעות במתווך נדל"ן – לחצו כאן

לסיכום

מכירת נכס נדל”ן הוא הליך אורך ומורכב הכולל המון אלמנטים שונים לאורך הדרך וזה מבלי שנגענו בנושא המו״מ המשפטי שמתחיל מיד לאחר מציאת הרוכשים הפוטנציאליים, הליך שהוא בעצמו סבוך ורגיש, חשוב להצטייד בלא מעט סבלנות ואורך רוח שכן מדובר בריצת מרתון ובשום פנים ואופן לא בספרינט.

הקפידו להישאר ממוקדים לכל אורך הדרך, נטרלו גורמי לחץ פוטנציאליים במידת האפשר ושקלו להיעזר במתווך נדל״ן מקצועי החל מהרגע הראשון. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

מאמרים נוספים
עדכון מדרגות מס רכישה 2023

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023 אז מה היה לנו החודש בעולם הנדל״ו הישראלי ? חוץ מהרבה רעש בתקשורת והרבה ספקולציות (טוב זה לא חדש) עדכון מדרגות מס רכישה נכנס לתוקף ועבר די בשקט , הרבה לקוחות מהמשרד ומכרים לא ממש ידעו על השינוי הזה שקיבל התיחסות מועטה, מדובר בעדכון שנתי של מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירות ראשונה או שניה לשנת 2023.

קרא עוד »
דילוג לתוכן