שיפור דיור בישראל: כל מה שחשוב לדעת!

שיפור דיור בדרך הבטוחה והקלה

שיפור דיור הוא נושא שמעסיק לא מעט אנשים, בעיקר מי שנסיבות חייו משתנות, מי שמרחיב את המשפחה, מי שמעוניין לעבור לבית מרווח או נוח יותר או לשנות את סביבת המחייה שלו כליל. מגפת הקורונה הביאה לכך שרבים בילו יותר ויותר זמן בבתיהם. יחד עם המעבר לעבודה מהבית, הצורך בשיפור הדיור רק עלה. עם זאת, שיפור דיור הוא לא החלטה שיש לקחת בהיסח דעת. במאמר כל מה שחשוב לדעת לפני שמתחילים בתהליך.

תהליך שיפור דיור – כמה שווה הנכס שברשותכם?

על מנת להתחיל בתהליך שיפור דיור, חשוב תחילה לדעת כמה הנכס שיש ברשותכם שווה. רוב האנשים ישאלו את השכנים ויבדקו בכמה מוצעות דירות דומות באזור המגורים שלהם, אך בפועל, הסכומים שתקבלו מסקר מסוג זה לא ישקפו את המציאות. על מנת לבחון את שווי הנכס האמיתי, מומלץ לבחון עסקאות שהתבצעו בפועל. לשם כך ניתן להזמין מתווך שמתמחה באזור המגורים או שמאי פרטי.

הנה מאמר לקריאה נוספת על סוגים שונים של השקעות נדל"ן.

שיפור דיור בישראל

כמה אתם משלמים על המשכנתא?

משפרי דיור רבים עדיין משלמים על הנכס שבו הם מתגוררים. על מנת לעבור את התהליך באופן בטוח ויעיל, יש לקחת בחשבון מה גובה המשכנתא, על כמה עומדים ההחזרים החודשיים ובאילו תנאים המשכנתא נלקחה. על מנת לקבל תמונה מדויקת ואמינה ניתן להזמין דו"ח יתרות סילוק משכנתא מהבנק בו המשכנתא נלקחה.

הצעד הבא יהיה כיסוי של המשכנתא הקיימת על ידי התשלום שיועבר מהקונה או גרירה של המשכנתא לנכס הבא שתרכשו. על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה, מומלץ לבחון את המשמעות של כל אחת מהבחירות הללו וההשלכות שנלוות להן.

כמה כסף אתם עתידים לשלם במסגרת תהליך שיפור דיור?

בעת שיפור דיור אתם עלולים להידרש להוצאות נלוות כמו הוצאות עבור עורך דין, שמאי, מס רכישה, שיפוץ, עלויות המעבר, אבזור הנכס החדש, מתווך בהרצליה ועוד. אם אתם שוקלים לשפר את הדיור שלכם, עליכם לדעת כמה יישאר לכם לאחר מכירת הנכס הקיים ואז לקחת בחשבון את כל ההוצאות הללו על מנת שלא תופתעו לאורך התהליך ותמצאו את עצמכם עם חור בכיס.

מה גובה המשכנתא החדשה שתצטרכו לקחת?

על מנת לתכנן את התקציב שלכם באופן יעיל וחכם עליכם להבין מה שווי הנכס שאתם רוצים לקנות ולהוסיף לו את סכום ההוצאות הנלוות. התוצאה של החישוב תהיה גובה המשכנתא שתצטרכו לקחת.

האם תזדקקו להלוואת בלון?

הלוואת בלון, המכונה גם 'הלוואת גישור', היא לא האופציה הטובה ביותר, אך כאשר מתעוררות בעיות בשלבי המכירה, זו עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר.

הלוואת בלון ניתנת למספר חודשים עד שנתיים, והיא מעניקה לבעליה אוויר לנשימה כאשר מתעכבת המכירה של הנכס. עם זאת, אנו תמיד ממליצים למכור את הנכס שבבעלותכם לפני שתקנו נכס חדש.

האם יש לכם אישור עקרוני לקבלת המשכנתא?

אם בחנתם פרויקטים בהרצליה והסביבה ואיתרתם את הנכס שאתם רוצים לקנות, זה הזמן לפנות ליועץ המשכנתאות שלכם ולהתחיל בהליך קבלת אישור עקרוני מהבנק. מאחר ויש לכם כבר נכס אחד, אתם מכירים את ההליך הזה. בשנים האחרונות ניתן לקבל אישור עקרוני במהירות גם באמצעים הדיגיטליים.

מה גובה המימון שמגיע לכם?

אם טרם מכרתם את הנכס שברשותכם, תיאלצו להביא 30% משווי הנכס לצורך קבלת המשכנתא מהמערכת הבנקאית. אולם, אם כבר מכרתם את הנכס שבבעלותכם, הרי שתנאי הסף זהים למי שטרם רכש נכס, ואז תצטרכו להביא 25% משווי הנכס לצורך קבלת ההלוואה.

מאמרים נוספים
עדכון מדרגות מס רכישה 2023

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023 אז מה היה לנו החודש בעולם הנדל״ו הישראלי ? חוץ מהרבה רעש בתקשורת והרבה ספקולציות (טוב זה לא חדש) עדכון מדרגות מס רכישה נכנס לתוקף ועבר די בשקט , הרבה לקוחות מהמשרד ומכרים לא ממש ידעו על השינוי הזה שקיבל התיחסות מועטה, מדובר בעדכון שנתי של מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירות ראשונה או שניה לשנת 2023.

קרא עוד »
דילוג לתוכן