מה חשוב לבדוק לפני שמשקיעים במגרשים ולמה זו השקעה כדאית

בשנים האחרונות ההשקעה במגרשים הפכה להיות פופולרית. הסיבות לכך כוללות את המחסור בפתרונות דיור, העלייה במס הרכישה, המורכבות והירידה ברווחיות שבהשקעות נדל"ן קלאסיות.

למרות שהמשקיעים המסורתיים עדיין נמנעים מאפיק השקעה זה, האצת הליכי הפשרת קרקעות חקלאיות בישראל ותחזיות הלמ"ס באשר לגידול האוכלוסייה בישראל ב- 2 העשורים הקרובים, ניתן לראות מגמה ברורה – השקעה במגרשים הופכת להיות יותר ויותר אטרקטיבית, משתלמת ובטוחה.

היתרונות שבהשקעה במגרשים

  1. קרקעות לא מאבדות את הערך שלהן, שכן הן לא מניה תנודתית אלא משאב פיזי.
  2. להבדיל מנכס מסחרי או דירת מגורים, המגרשים לא דורשים תחזוקה וטיפולים שוטפים.
  3. התחרות בשוק המגרשים נמוכה ביחס להשקעות נדל"ן קלאסיות.
  4. לא ניתן לייצר יותר מגרשים ממה שיש, ולכן כל הקודם – זוכה.

עם זאת, לפני שמשקיעים בקרקעות בישראל, כדאי לבחון מספר נושאים, שיבטיחו צמצום סיכונים ותשואה מרבית.

מגרש להשקעה בהרצליה

מה לבדוק לפני שמשקיעים במגרשים?

4 בדיקותתיאור הבדיקה
1. מיקום המגרשאחד השיקולים העיקריים בהשקעות נדל"ן מכל סוג הוא המיקום. בחירת מיקום באזור ביקוש כמו מגרשים בהרצליה יכולה להגדיל את הסיכויים להפשרת הקרקע ולהתקדמות הליכי הבנייה, מה שיגדיל את התשואה על ההשקעה מהר יותר. אף על פי שהשקעה במגרש היא השקעה לטווח ארוך, כל משקיע נהנה לראות את התשואה עולה, ויפה שעה אחת קודם.
2. הימצאות תשתיותתשתיות קיימות בסביבת המגרש עשויות להיות יתרון, אך כאשר נדרשים שינויים, זה עלול לגרום לעיכוב באישורי תוכניות ומימוש עתידי של הקרקע. השאלה היא, כמה אטרקטיבי המגרש ביחס למיקום בו הוא נמצא.
3. ייעוד הקרקעחשוב מאוד לבדוק את ייעוד הקרקע בה ממוקם המגרש. קרקע שמיועדת לחקלאות צריכה לעבור הליך הפשרת קרקע שעשוי לקחת מספר שנים. כמו כן, בהתאם לייעוד הקרקע ניתן לשער את הרווחיות של המגרש, שכן מגרשים שמיועדים למגורים יהיו הרבה יותר רווחיים ממגרשים שמיועדים לתעשייה או למסחר. את המידע שמצוי בידיכם מומלץ לאמת מול רשות מקרקעי ישראל.
4. בירוקרטיההשקעה במגרש עלולה להיות כרוכה בהרבה מאוד בירוקרטיה, ולעיתים אף בהליכים משפטיים שאורכים שנים. כפי שציינו, זוהי השקעה לטווח ארוך, ולמשקיע שמחפש אקזיט היא פחות מומלצת.

נושאים נוספים שכדאי לבחון לפני שמשקיעים במגרשים

  • כדאי לבדוק שמי שמוכר את המגרש הוא הבעלים שלו ושהקרקע לא משועבדת.
  • אסור לפסוח על בדיקת נוסח הטאבו, שבו מוגדרים הייעוד של הקרקע, הזכויות והחובות שרשומים עליה, עיקולים, חכירות וכדומה.
  • כדאי לקחת בחשבון את גובה המיסוי בשיקול הכלכלי באשר לגודל ההשקעה שתוכלו לעמוד בו.
  • במקרים רבים, כאשר ערך המגרש עולה, נדרש מהמשקיעים לשלם לרשות המקומית היטל השבחה.

מתי נכון להשקיע במגרשים

כמו הרבה מאוד סוגי השקעות, גם כאשר מדובר בהשקעה במגרשים, לתזמון יש הרבה מאוד משמעות. כאשר רוצים להשקיע במגרש כדאי לבחון תחילה באיזה שלב המגרש משווק, כלומר, באיזה שלב הוא נמצא בהליך הפשרת הקרקע, האישורים והליכי הבנייה.

ככל שהשלב ראשוני, כך סכום ההשקעה יהיה יותר נמוך, ויפתח דלת גם למשקיע סולידי. ככל ששלבי הפשרת הקרקע, בניית התוכניות, האישורים והליכי הבנייה יתקדמו, כך ההשקעה תגדל, התשואה של המשקיע בשלב ההתחלתי תעלה וערך המגרש יגדל.

לסיכום

בשנים האחרונות יותר ויותר משקיעים בוחרים להשקיע במגרשים. יתרונות ההשקעה במגרשים הם רבים, אך ההשקעה מצריכה אורך רוח ואיתור נכון של מגרש שיספק השקעה בטוחה עם מינימום סיכונים.

ברהום תיווך נדל"ן בהרצליה הם הכתובת למשקיע שמחפש מגרש להשקעה. המגרשים המשווקים על ידינו עוברים בדיקות קפדניות. כל המידע שנחוץ לכם כבר כאן, עליכם פשוט לבחון מה מתאים לכם.

מאמרים נוספים
עדכון מדרגות מס רכישה 2023

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023

עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2023 אז מה היה לנו החודש בעולם הנדל״ו הישראלי ? חוץ מהרבה רעש בתקשורת והרבה ספקולציות (טוב זה לא חדש) עדכון מדרגות מס רכישה נכנס לתוקף ועבר די בשקט , הרבה לקוחות מהמשרד ומכרים לא ממש ידעו על השינוי הזה שקיבל התיחסות מועטה, מדובר בעדכון שנתי של מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירות ראשונה או שניה לשנת 2023.

קרא עוד »
דילוג לתוכן